Fakten zum neuen Skyline

  • Ich wollte nochmal sagen das in den USA alle Preise ohne Steuern oder jegliche andere Kosten sind.Kommt dann auf den Staat an wieviel Steuern darauf kommen.
    Die Front wurde zu geglaettet IMO. Der Innenraum ist auch irgendwie sehr "eckig" will ich mal behaupten.
    auch die Seitenspiegel sehen sehr gross aus....
    villeicht im dunklen blau oder einfach schwarz, aber so, naja.

    Cheap and fast won't be reliable
    Realiable and cheap won't be fast
    Fast and reliable won't be cheap

  • 80 oder 85.000,-€?


    Dafür kaufe ich mir lieber
    a) einen Bauplatz/Grundstück
    b) 2 geile Evo's
    c) einen wertbeständigen Carrera.


    Lexus stellt demnächst sein Pendant zum aktuellen M3 vor, den IS-F mit 5l V8. Wenn das Auto konkurrenzfähig werden soll, dann nur wenn's preislich interessant wird, also günstiger oder gleich teuer. Nissan fährt die gleiche Strategie.


    Klar, 140.000,-€ für einen Porsche Turbo oder 85.000,- für einen GT-R - keine Frage, wer Preis-Leistungs-Sieger wird.


    Trotzdem. 85.000,-€ für ein technisches Highlight mit einem ähnlich schwierigen Design wie ein Honda NSX (zu seiner Zeit).


    Anschauen ja, kaufen - Nein.

  • Wow, dann gibts ja wirklich einiges an Auswahl in dem Segment (hab nur mal spontan die wesentlichen Kandidaten aufgelistet) 8o


    Preisliche Ordnung, etwa:


    2 / 2+2 Plätzer
    -Porsche Turbo
    -Gallardo
    -R8
    -GT-R
    -Z06 (einziger 2WD)



    4-Plätzer
    -M3, andere M's sowie RS's und AMG's
    -IS-F
    -EvoX (einziger 4WD)


    Was wichtiges vergessen?

  • DerLexus IS-F. Irgendwie ned so mein Ding.

    "Manchmal denke ich, der beste Beweis dafür, dass es anderswo im Universum intelligentes Leben gibt, ist der, dass noch keiner versucht hat, Kontakt mit uns aufzunehmen."
    -- Calvin alias Bill Watterson --

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  • Ihr redet alle vom "Skyline", es IST aber KEIN Skyline ;)
    Es ist just der GT-R


    PS. ich finde es ein hocherotisches Auto mit sexy Kurven. Ohjaja



    http://www.autobild.de/artikel…s-Flaggschiff_437409.html


    Zitat

    Nissan wird auf der Tokyo Motor Show den Supersportler GT-R enthüllen. Erste Bilder von der Serienversion gibt's schon jetzt!

    Von Michael Voß


    Nissan behandelt sein künftiges Flaggschiff GT-R so vorsichtig wie die Akademie ihren Nobelpreis. Auf der Tokyo Motor Show 2007 soll der japanische Supersportler enthüllt werden, und was er unter der Haube trägt, ist bis dahin ein dickes Geheimnis. Ha, denkste. Irgendein Journalist hat sich nicht an die Sperrfrist gehalten und posaunte nun fröhlich die technischen Daten heraus: Ein 3,8-Liter-V6 mit zwei Turboladern und 473 PS soll für Vortrieb sorgen, heißt es da. Mit 590 Nm Drehmoment, Sechsgang-Doppelkupplungsgetriebe und Allradantrieb soll der GT-R weniger als vier Sekunden bis Tempo 100 brauchen und rund 310 km/h schnell sein. Das wäre eine klare Kampfansage an die deutsche Premium-Konkurrenz rund um Porsche, Mercedes und BMW. autobild.de hakte bei Nissan Deutschland nach, doch Markensprecher Michael Schweitzer tut, was ein Profi in dieser Situation tun muss: Er bestätigt nicht, aber er dementiert auch nicht.


    Bis zur offiziellen Enthüllung des GT-R am 24. Oktober 2007 sind die neuen Details also nicht mehr als "Informationen aus Expertenkreisen". Immerhin gibt es frisches Bildmaterial vom unverhüllten Serienfahrzeug (mehr davon in der Bildergalerie). Ein paar harte Fakten aus sicherer Quelle sprudelten dann aber doch noch: Zunächst startet der GT-R auf dem japanischen Markt, 2008 kommt er nach Europa. Weitere Infos zur Geschichte des GT-R und zum Prototyp gibt's bei Nissan im Internet. Und natürlich bei autobild.de: Unser Fotograf hatte bereits im Juni beim Festival of Speed im britischen Goodwood ein Testfahrzeug abgeschossen.


    Mitsubishi Eclipse Honda S2000 Mitsubishi Evo IX Ford Mustang GT/CS

  • der Lexus ist vom Konzept her auch nicht mein Ding. Aber wenigstens sieht der aus wie aus einem Guss! ..was man beim GTR wohl kaum sagen kann. Dort kommt es mir so vor als hätte man für Front, Dach, Heck und Seiten jeweils eine einzelne Arbeitsgruppe mit dem Design beauftragt. Mal im Ernst das Ding ist sowas von unförmig!

    Ich wollte mich mit Dir geistig duellieren. Aber ich sehe, du bist unbewaffnet.


    ...und beurteile mich nicht nach deinen Fähigkeiten.


    HAITEC

  • Zitat

    Original von l.evolution
    Zum Glück befinden wir uns hier in einem Evo- Forum ;)


    Wobei man sagen muss, dass der neue Evo auch nicht der Kracher ist (zumhindest optisch, speziell der hintere Bereich)


    Ach, jetzt auf einmal :D. Aber dann gibts hier dazu noch Fred's über den neuen Trabant und diese Gehhilfe von Fiat (Abarth) - und was das aber auch für fantastische und wundervolle Autos sind, ja wahnsinn ... :lolaway:

  • Zitat

    Original von evo_dens
    80 oder 85.000,-€?


    Dafür kaufe ich mir lieber
    a) einen Bauplatz/Grundstück
    b) 2 geile Evo's
    c) einen wertbeständigen Carrera.


    Ich finde deinen vergleich dämlich.
    Der (schrott) golf fahrer denkt sich bestimmt auch für einen preis von Evo kriege ich 10 gölfe und Tuning dazu.
    Und statt eines wertbeständigen carreras (?) kann man sich gold bzw. aktien von xy oder sonst was kaufen.
    Wenn schon denn schon.Solche vergleiche sind fehl am platz..

  • Das sind die Zeichen der Zeit...


    Von hinten, geht so.


    Von schräg hinten, geht auch noch so.


    Der Rest (optisch)... zu sehr 350Z... also eher pfui.


    Technik; Sicher das interessanteste am Auto.


    Nach etwa 1-2 Jahren werden wir ja sehen ob die Dinger was wert und auch tuningfreundlich sind.
    Dann hat auch der wertzerfall dafür gesorgt dass das ganze als netter Gebrauchtwagen auf einem "vernünftige" Level ist.

  • Zitat

    Original von evotec


    Ich finde deinen vergleich dämlich.
    Der (schrott) golf fahrer denkt sich bestimmt auch für einen preis von Evo kriege ich 10 gölfe und Tuning dazu.
    Und statt eines wertbeständigen carreras (?) kann man sich gold bzw. aktien von xy oder sonst was kaufen.
    Wenn schon denn schon.Solche vergleiche sind fehl am platz..


    Ausser mich zu beleidigen - gibts auch ein sinnvolles Statement zum Fred? :evil:

  • Ich denke in 1-2 jahren wird der uns allen gefallen. Ich kann es mir auch nicht vorstellen das alle den R34 GTR toll fanden wo der rauskam, mitlerweile ist es aber das geilste was es gibt, obvohl es nur eine Schachtel ist. :D

  • Ich denke die Fahreigenschaften machen das Aussehen wieder gut,ein 997Turbo sieht auch stockschwul aus,die Endrohre so mittig reingeschraubt,irgendwie zum kotzen.


    Wertbeständiger Carrera S??? WO,die Dinger sind nach einem Jahr auch unverkäuflich,zumindest zu fairem Kurs.


    Wertbeständige Autos gibts nicht,außer vielleicht Seltene,nie gefahrene Sondermodelle.


    Wenn ich das neueste Video vom GTR auf http://www.edmunds.com/insidel…s.il.home.photopanel..1.* anschaue,muss ich sagen,gefällt mir der Wagen sehr gut,lediglich das busähnliche Cockpit sagt mir nicht zu. Wenn er preislich nicht so falsch positioniert ist,bin ich ernsthaft am überlegen.


    MFG


    :thumbsup: Bruce Lee sagte: "Wenn du kritisiert wirst, dann musst du irgend etwas richtig machen. Denn man greift nur denjenigen an, der den Ball hat" :thumbsup:

    Einmal editiert, zuletzt von evolutionVI ()

  • :D :D Freu. Na die offizielle Geburtstunde des GT-R stimmt Allradfans doch glücklich und zuversichtlich.
    Mir gefällt die Kiste wirklich richtig gut. Innen wie außen, aber kuckst Du selber. http://www.gtrnissan.com/photos.de.de.html


    480 PS, 590 NM. Fein, fein. Und der Absatz ist ja wohl der hit!
    To properly support the all-new GT-R, Nissan has established special Nissan High Performance Centers in Japan, where all certified advisors and technicians have received extensive training. Total support for the GT-R owner is offered for the first three years of ownership, including measurement and adjustment of the engine, transmission and wheel alignment after the first 1000 km, and again every 12 months, free of charge.
    Der ganze Artikel ist auch auf gtrnissan, äh, kuckst Du hier. http://nissaneurope-newsbureau…an_gt_r_11931412204612410
    Vielversprechend kann man da nur sagen. 8)

  • http://press.nissan-global.com…R/0710/ENGLISH/index.html



    "- New Dimensional Multi-Performance Supercar Available in Early December –


    TOKYO (Oct. 24, 2007) - Nissan Motor Co., Ltd., today announced the launch of the Nissan GT-R, a new multi-dimensional performance machine that lives up to the concept of “an ultimate supercar for anyone, anywhere, at anytime”. The Nissan GT-R features a newly developed Premium Midship package, including the world’s first independent transaxle 4WD developed independently by Nissan. The Nissan GT-R will be available in Japan mainly through Nissan High Performance Centers nationwide from December 6th.


    The Nissan GT-R was developed with a new understanding and appreciation of the Earth’s natural forces – gravity, inertial force and aerodynamics – and translates those forces into a completely new design, maximizing tire grip and airflow.


    Basic vehicle dynamics and integration with the driver have also been examined, resulting in new componentry and creating a Human-Machine Interface (HMI) never seen before in the marketplace. All of these theories have been integrated to balance “speed and efficiency,” “high-output with environmental consideration” and “high performance and safety.”


    Taking these factors into account, Nissan created the all-new Nissan GT-R, which offers advanced high performance for secure and enjoyable driving by minimizing the effects of climatic, road condition or driving technique limitations. The Nissan GT-R offers ultimate performance for virtually every driving situation – whether it be the Nurburgring circuit, to snow, rain or urban areas – all manageable by the GT-R driver through advanced technology and driving dynamics.


    The Nissan GT-R’s unique characteristics are instilled not just in the vehicle’s design, but also through a specialized production process. Carbon fiber, aluminum and steel components are assembled with a special high-precision process, which includes a series of vibration tests. Engines and transmissions are assembled by a single craftsman in a “clean room” environment and upon completion, every GT-R undergoes a battery of comprehensive tests to ensure the proper operation of all vehicle components.


    To properly support the all-new GT-R, Nissan has established special Nissan High Performance Centers, where all certified advisors and technicians have received extensive training. Total support for the GT-R owner is offered for the first three years of ownership, including measurement and adjustment of the engine, transmission and wheel alignment after the first 1000 km, and again every 12 months, free of charge.


    Packaging and Driveline Suited for a Supercar
    The all-new Nissan GT-R uses a Premium Midship package, an all-new, more advanced version Front Midship (FM) package utilized on other Nissan vehicles. This new package enables the use of the world’s first application of an independent transaxle 4WD system. The transaxle’s layout places the dual-clutch transmission, transfer case and final drive at the rear of the vehicle (instead of the usual front location), which enables vehicle weight to be evenly distributed throughout the car. This gives the Nissan GT-R a superb front-to-rear weight balance, while enhancing leg and foot space and allowing for an optimal pedal layout.


    Under the hood, the Nissan GT-R features an all-new 3.8-litre twin turbo V6 “VR38” engine, featuring plasma-sprayed bores and a special twin-turbo exhaust manifold system. A secondary air management system enables the newly designed powerplant to provide approximately 40kg/m of torque during ordinary low-rev driving, which gives an optimum air-fuel ratio for around-town efficiency and helps the Nissan GT-R meet ultra-low emission vehicle (U-LEV) standards in Japan.


    The Nissan GT-R’s new engine produces 480PS (353kW) at 6400rpm and maximum torque of 60kgm (588Nm) from 3200 to 5200rpm. Putting the power to the ground is an all-new GR6-type dual clutch transmission, with paddle shifting and a Borg Warner six-plate dual clutch for direct control.


    Suspension duties are handled through a special Bilstein DampTronic*1 system, which utilizes all pertinent vehicle information to provide appropriate damping forces for all situations and helps maintain a high level of control for straight-line driving, cornering, and braking.


    Braking is essential for a daily-driven supercar and the GT-R features large Brembo full-floating drilled rotors, low steel high stiffness brake pads and Brembo mono block six-piston front and four-piston rear calipers, which in combination minimize fade and provide stable braking. Run-flat tires, exclusively designed for use on the Nissan GT-R, balance high grip and all-weather capabilities and a comfortable ride in all driving situations. The tires are designed to maintain structure for 80km of travel at 80 km/h, while still providing an acceptable level of performance.


    High-Performance Safety and Environmental Technologies
    The Nissan GT-R offers a long list of safety and environmental features, including, for enhanced visibility inside and out of the vehicle, high-mounted LED stoplamps, bright LED rear combination taillights, “super wide beam” headlights, heated door mirrors and flat-blade wipers.


    Standard safety equipment includes a pop-up engine hood system for enhanced pedestrian safety, driver and front passenger SRS Air Bag System, ELR front seat belts with tension reducer, front seat belts with load limiter, and three-point ELR rear seat belts. Driver and front passenger SRS Side Air Bag System and SRS Curtain Air Bag System are offered as options.


    Environmental technologies include extensive work to create an U-LEV certification in Japan for the 3.8-liter twin turbo engine and reduced levels of volatile organic compound for materials used in the car.


    Functional Design – High Performance Aerodynamics and Style
    The Nissan GT-R’s styling follows the function over form theory. Every styling aspect, from the overall design to the smallest details, is created to maximize the vehicle’s driving experience – as well as suggesting GT-R’s “supercar” level of performance. Utilizing advanced aerodynamics, the Nissan GT-R’s aggressive styling evokes the lines of a well-trained athlete, combining strong character lines with smooth and solid areas.


    The all-new GT-R’s body is created with a combination of steel, carbon fiber and aluminum, providing a unique combination of stiffness and lightness. The Nissan GT-R features a low coefficient of drag of 0.27, with high front and rear downforce, which provides the GT-R with enhanced grip in all weather situations, while also enhancing fuel efficiency.


    The front fenders express power and stability, while the “aero-blades” on the fenders’ leading edges provide optimum airflow around the tires and along the body. The scoop in the fenders’ trailing edges assists in providing front downforce and optimization of side airflow. The aggressive front end, with a large hood budge and single air intake, provides a sophisticated style as well as undisturbed airflow for power and cooling. New “super wide beam” headlights feature three additional sub-reflectors (compared to conventional lights) to give a wider spread to the illumination area.


    The Nissan GT-R’s large, four-passenger cabin features a sloping “aero blade canopy” roofline and curved C-pillar “sword edge,” which expresses the distinctive GT-R identity, as well as facilitating air flow around the rear of the vehicle. The GT-R’s hallmark four-ring taillights, efficient rear spoiler and large, integrated Æ120 exhaust tips, provides the signature rear view of the GT-R, as well as optimizing airflow along the top and under the vehicle.


    The high level of advanced technology is evident even in the Nissan GT-R’s paint – which utilizes a “double clear coat” and “anti-chipping” process. The Nissan GT-R features Ultimate Silver as a special new color, which is painstakingly hand-polished by craftsman.


    An Interior Suitable for Daily Driving or Supercar Duties
    Key to the Nissan GT-R’s usability as a both daily driver and a high-performance supercar is its interior, which is designed to balance functionality, a sense of ease, and comfort.


    Sculpted performance bucket seats give the driver and passenger a comfortable driving experience, and soft pads are utilized on the dash in front of the passenger and doors to give an extra level of comfort and safety.


    The instrument panel surrounds the driver, with all meters and multi-function meter at a uniform height to minimize the driver’s head movement when traveling at high speeds. A large center-mounted tachometer, with gear display on its upper right, as well as the easy-to-read graphics of the display, gives the driver instant detailed information, essential for the performance nature of the GT-R.


    Functional style is also evident in the Nissan GT-R – each meter features a dial plate design that evokes the idea of engaged gears, as well as a three-dimensional metal-like ring, suggesting the multi-dimensional performance of the GT-R. A large, metallic-framed center console features the ergonomically designed shift lever and a red “engine start” button.


    Adjustability is central to the daily-driver nature of the Nissan GT-R, with a special “set-up switch” located in the center of the instrument panel. This switch enables the driver to adjust transmission shifts, shock absorbers and the Vehicle Dynamic Control (VDC-R) in three settings – Normal, Comfort or R, the high-performance setting designed for the Nissan GT-R “supercar” application.


    A high-speed, high-capacity CARWINGS (Japan market) navigation system, with a powerful 30GB hard disk drive, features an easy-to-use touch pad, as well as traditional navigation switches. The screen interface features not only the navigation system, but also an enriched entertainment system with a Music Box hard drive, DVD and CD player, and Bluetooth® *2 audio function.


    For special use in the GT-R application, the multi-function meter also includes mechanical and driving information for safe high performance driving, including acceleration opening, brake pedal pressure, and steering angle. It also includes an “optimal gearshift map,” to emphasize economical vehicle operation.



    A specially designed BOSE sound system includes two forward-facing woofers in the rear center armrest area combined with traditional door speakers. All speakers are mounted in rigid aluminum die cast panels, which combined with the design of the system itself, provide sound quality suitable for a supercar"

  • Zitat

    Suspension duties are handled through a special Bilstein DampTronic*1 system, which utilizes all pertinent vehicle information to provide appropriate damping forces for all situations and helps maintain a high level of control for straight-line driving, cornering, and braking.


    Danke für die Infos


    Gibt es sowas auch im Aftermarket Bereich?

    Man sollte nicht soviel planen, dann weiß man was man macht.

    2 Mal editiert, zuletzt von evilEVO ()