Evo AYC-ACD Pump repair

  • Hi to all...


    I found that my video is watched over here so I'd just like to clarify a few things if I may... I am sorry, I have to use english, I can understand german but writing it is another matter.. :)


    First of all, I know of Stephen, even talked to him via email... sounds like he does good work on the pumps and by all means, if you do not intend to fix the pump yourself, use his services..


    The pump in the video is 80000 km old, mine broke down at 64000 km, and I have a broken evo 10 pump that is only 3 years old.. :)


    I made the video and repair kit for 3 reasons.. :)


    1. I had to fix my pump.. :)
    2. The kit is made mainly for service centers that deal with EVO's. I wanted to make pump repair available for more specialists. Also, it is made for those of you that like to work on your own cars yourself (I think the term is "selbstschrauber" ? :) ) The toolkit will help you bleed the pump also..
    3. I thought that it would be beneficial for the whole community to show why the pumps fail and how to fix them... they are too expensive from mitsubishi and spre parts are not available.. So we made our own spare parts..


    In related news.. I will have a box made for the pumps, to seal it from the elements. I already made the relocation kit to move the pump into the trunk, but that is not for everyone, and I thought that people might like more to have a proper box for the pumps..
    also, I will have the repair kit for the EVO 10 also, as well as the box.


    If you have any questions, just ask.. :)


  • Ich finde auch das dass Video hilfreich sein kann. Manchen geht es gerade darum sowas mal selbst in die Hand zu nehmen. Andere haben eben kein Geschick oder keine Lust und lassen lieber machen. Ist doch jedem selbst überlassen. Meine Meinung. :rolleyes:


    Stimme ich vollkommen zu, mich hat jemand blöpd angeredet als ich eine Frage gestellt habe beim Bremsenwechsel (weil ich sowas immer selbst mache).


    Wieso nicht? Wenns kaputt ist/geht kann man die immer noch zum Steffen bringen, dann weiß man es funktioniert :)

  • Ich hab ja meine auch schon gemacht,Bilder sind ja in meiner Gallerie.
    Aber man sollte sie wirklich selbst nur repaieren wen man Ahnung hat,wen sie Oxidiert ist kann man das Gehäuse zerstören wen man es Falsch macht.
    Ich mach auch Hydraulik,deswegen war es einfach.Aber sicher ist neue kaufen oder zu Steffen.

  • Hallo zusammen,


    ich hätte da mal eine Frage an die Pumpenexperten: Welche Legierung wurde für das Pumpengehäuse des AYC/ACD verwendet?


    Hintergrund meiner Frage: Ich entwickle unter anderem an einem aktiven Fahrwerkssystem mit. Das System wird sich im Radhaus befinden. Da wir auch ein Alugehäuse planen und bei "meinem" System nicht das gleiche passiert wie bei Mitsubishi, möchte ich bei der Wahl der Legierung sicher sein das es nicht der gleiche Müll ist.


    Gruss Steffen

  • Good work turbolimac.
    One question regarding your box/cover for the pump. Have you measured the temperature of the pump during operation?
    Are the temps OK? The Motor can get quite hot during heavy duties.

  • Hallo,


    steffen_k:
    Wenn ich die Konstruktion auf dem 1. Video richtig gesehen habe ist nicht das Material das eigentliche Problem, sondern die Abdichtung zwischen Pumpengehäuse und Ventilblock. Du mußt also die Dichtung so kontruieren, dass auch bei unterschiedlichen Temperaturen die Dichtung ihre Aufgabe erfüllt. Ich denke, der zweite Punkt ist, dass das Hydrauliköl absolut Wasserfrei sin muss. Wenn man das nicht sicherstellen kann, hilft sicher auch ein Material einzusetzen, welches nicht korrodiert.

    Grüße aus Lohne
    Bernd
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  • und die ist danach besser als original! Meine Reparatur ist nun 1,5 Jahre her und ich bin froh, dass ich damals bei ihm war.


    :thumbup: Kann ich zustimmen und Steffen wärmstens empfehlen.


    Natürlich - wer es selber machen will und die Gerätschaften dazu hat - warum nicht?! Bedenkt aber, daß man für alle Eventualitäten gerüstet sein sollte (Schraube reißt ab, Gehäuse bricht, ein Schaltventil bricht am dünnen Steg usw.). Steffen (T4R) hat sich darauf spezialisiert und sich dementsprechende Ausrüstung zugelegt wie z.B. das manuelle Schaltpult zum 1000%igen Entlüften, ein Glasperlenstrahlgerät usw. Was man sich nicht zulegen kann und was Steffen´s riesen Vorteil ist: Erfahrung, Erfahrung und nochmals Erfahrung im Umgang mit der Pumpe. Ich bin Kfz-Meister und schraube grundsätzlich selber - wenn ich aber die Ausrüstung nicht habe - und das ist nunmal 50% der Arbeit - dann kann ich auch keine 100ige Arbeit bringen. Das Geld, was man bei Steffen für die Reparatur zahlt ist es wert - hier bekommt man noch deutsche Wertarbeit!

  • .
    One question regarding your box/cover for the pump. Have you measured the temperature of the pump during operation?
    Are the temps OK? The Motor can get quite hot during heavy duties.


    the cover is still to be tested.. however, it will not be 100% air tight, there are two vents in the design...... the idea is to have some ventilation, but have no water spray on the pump...


    for sure, if the temps will be too high, I will not release it...


    For now, the pumps I fix are sealed by silicone sealant, the same one used to seal the oil sump. However, the valves I do not "glue" with silicone sealant, but instead use some heavy marine grease.. Another idea would be to use some underseal wax...


  • the cover is still to be tested.. however, it will not be 100% air tight, there are two vents in the design...... the idea is to have some ventilation, but have no water spray on the pump...


    for sure, if the temps will be too high, I will not release it...


    For now, the pumps I fix are sealed by silicone sealant, the same one used to seal the oil sump. However, the valves I do not "glue" with silicone sealant, but instead use some heavy marine grease.. Another idea would be to use some underseal wax...

    About the potential temp. issues: Maybe a tiny 12v fan that runs off the high speed fan relay in the box..like a PC fan or a tiny spal fan?..or a secondary air fan off a Peugeot 206 or a Opel omega 2.0 16v..i think the 1.4 tigras had them too...many 90s cars had em..some fords as well..to blow air into the exhaust during cold starts..to lean the mixture t pass emissions.


    When are you going to start selling the kits online? do you have a website etc??does this work for the 456? my Pump is fine,but id like to buy a defective pump to fix and lay away as back-up.


    Thanks.

    evo puzzle: 4 body,evo 5 rs gear box,evo 6 engine+ 6 ecu

    Einmal editiert, zuletzt von Raph ()


  • When are you going to start selling the kits online? do you have a website etc??does this work for the 456? my Pump is fine,but id like to buy a defective pump to fix and lay away as back-up.


    Thanks.

    the kit works for E4/5/6 and I have some customers that will confirm that soon enough.. The kits are available, just email me via the email in the vid..


    best regards
    vlado

  • Alle reden hier vom Stefan aber finden tu ich ihn nicht. Habe keine Lust jeden Stefan anzuschreiben.


    Oder wenn er das liest mich einfach kontaktieren. Meine acd im ix ist denke ich auch hin :-(
    LG Florian